Rodzaje zajęć

Zacisze jogi jest miejscem, gdzie praktykować mogą osoby o różnym stopniu zaawansowania, problemami i ograniczeniami zdrowotnymi oraz w każdym wieku. Indywidualnie dobierzecie zajęcia do swoich możliwości i dyspozycji danego dnia.

Grupy początkujące
Przez pierwsze dwa miesiące uczestniczycie w zajęciach grupy początkującej, na której zapoznacie się z podstawowymi pozycjami i prawidłowym ich wykonywaniem. Po pierwszym miesiącu możecie również uczestniczyć w zajęciach grupy kręgosłupa.

Grupy średnio zaawansowane
Są podstawowymi zajęciami, ugruntowującymi praktykę poszczególnych grup asan, cieszącymi się największym zainteresowaniem. Poruszamy na nich wszystkie grupy mięśniowe, zwiększamy zakres ruchu w stawach oraz uelastyczniamy całe ciało.

Grupa kobieca
Są przeznaczone dla kobiet, oparta na elementach jogi hormonalnej. Reguluje pracę przysadki mózgowej, tarczycy oraz pozostałych narządów odpowiedzialnych za produkcję hormonów.

Pillates - jest to metoda mającą na celu stworzenie równowagi w ciele. Jest treningiem "dobrego samopoczucia". Wpływa na to jak wygląda ciało, jak je odczuwamy i jak ono pracuje. Ćwiczenia wprowadzają nas w dobry nastrój i poprawiają wygląd naszego ciała. Fizjoterapeuci i osteolodzy określają tę metodę jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej. Niezwykłość metody Pilatesa polega między innymi na tym, że przynosi ona nie tylko korzyści fizyczne, ale także psychiczne. Poprawia wygląd całej sylwetki, ale również wpływa korzystnie na nasze samopoczucie. Niweluje bóle kręgosłupa i stawów oraz uczy nawyków poprawnego oddychania. Poniżej przedstawiamy najważniejsze korzyści, jakie możesz osiągnąć ćwicząc Pilates:

  • Poprawia elastyczność ciała.
  • Zwiększa siłę mięśni, w szczególności mięśni brzucha, dolnej części pleców, bioder i pośladków.
  • Równoważy siłę mięśni po obu stronach ciała.
  • Poprawia kontrolę mięśni pleców oraz kończyn.
  • Wysmukla sylwetkę i "wyciąga" ciało.
  • Poprawia stabilność kręgosłupa.
  • Zwiększa świadomość swojego ciała.
  • Uczy prawidłowego, pełnego oddechu.
  • Poprawia koordynację ruchową i równowagę.
  • Rozluźnia ramiona, kark i górną część pleców.
  • Bezpieczna rehabilitacja kontuzji stawów i kręgosłupa.
  • Pomoc w prewencji kontuzji układu kostnego i mięśni.

Grupy jogi kręgosłupa
Są ukierunkowane na profilaktykę i terapię schorzeń kręgosłupa.

Grupy senior
Są dla osób, które chcą utrzymać sprawność fizyczną i umysłową po 50-tce.

Tematyczna
Grupa o zmiennym zagadnieniu. W każdym miesiącu podamy poszczególne tematy lekcji. Jeśli chcesz tworzyć je z nami zapisz swoje pomysły w recepcji Zacisza jogi.

Astanga Vinyasa Yoga
Twórcą Astaga Yogi jest Sri K. Pattabhi Jois z Mysore w Indiach.
Astanga Vinyasa Yoga jest dynamiczną formą jogi. Asany ułożone są w konkretny sposób, tworząc serie, a każda seria ma inną rolę do spełnienia. W szkołach jogi uczona jest pierwsza seria, która detoksykuje ciało i umysł.

Trzy fundamenty Astanga Vinyasa Yogi:
Oddech: oddech spaja asany. Jest nieodłącznym elementem praktyki. Pozwala na swobodny przepływ energii w ciele, kieruje uwagę do wewnątrz ciała i po dłuższym czasie  sprawia, że praktyka staje się medytacją w ruchu. W Astanga Jodze oddycha się oddechem Ujjayi –oddechem zwycięzcy. „Ujjayi – przy zwężonym ujściu krtani, powietrze powinno być przeciskane od gardła do piersi, tworząc tam dźwięk.” Hatha Yoga Pradipika 2:51
Bandha: ośrodek energetyczny w ciele.

  • mula bandha : „Ucisnąć yoni [krocze], unieść zaciśnięty odbyt. Przez wyciagnięcie apana [energia zlokalizowana w miednicy] mula bandha jest wykonana” Hatha Yoga Pradipika 2:60
  • uddiyana bandha : „Brzuch powyżej pępka należy docisnąć do kregosłupa. Uddiyana bandha jest jak lew, który odgania słonia śmieci.” Hatha Yoga Pradipika 2:56
  • jalandhara bandha: „Ściśnij gardło i przyciągnij stanowczo brodę do mostka. To jest jalandhara bandha, która przeciwdziała starzeniu się i śmierci” Siva Samhita 2:69

Vinyasa: można mówić o dwóch sposobach rozumienia słowa vinyasa. Pierwszy to wejście w asanę, asana i wyjście z niej – wszystko to połączone oddechem. Drugi sposób rozumienia to sekwencja asan, czyli pewna logika, tworząca serię.

 

Dwa sposoby praktykowania:
Astanga Vinyasa Yogę praktykuje się dwojako.
PSP – Pierwsza Seria Prowadzona to sposób dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją praktykę Astangi. Na tych zajęciach uczeń podąża za wskazówkami nauczyciela. Jest to metodyczne wprowadzenie w praktykę Astanga Jogi.
Mysore – zajęcia adresowane do starszych adeptów Astanga Jogi, którzy znają serię i mogą praktykować sami. Nauczyciel daje wskazówki i korekty. Jest to tradycyjny sposób uczenia Astanga Jogi.

Zdrowy kręgosłup

Troska o zdrowy i mocny kręgosłup powinna dla wszystkich być priorytetem. To kręgosłup czyni z nas ludzi, to on umożliwia poruszanie się w pozycji pionowej, to on odpowiedzialny jest za każdy ruch i czynność. Dbanie o tą podporę ciała nie tylko wpływa na jakość życia, ale również zapobiega powstawaniu ewentualnych urazów i stanów bólowych tego miejsca. Jednym z istotnych elementów, który odpowiedzialny jest za dobry stan kręgosłupa, są silne i sprawne włókna mięśniowe położone w jego sąsiedztwie. Wyrazem troski o własny kręgosłup powinny więc być regularne ćwiczenia angażujące właśnie te mięśnie.


 
Kręgosłup - element, który każdego dnia narażony jest na ogromne przeciążenia, musi mieć odpowiednie wsparcie, by przeciwstawiał się trudom codzienności. Tym wsparciem są mięśnie, które pomagają trzymać stabilną pozycję pionową (funkcja stabilizacyjna ciała) i które odpowiedzialne są za ruchy w obrębie tułowia (funkcja ruchowa). Systematyczne trenowanie jednostek mięśniowych powiązanych z kręgosłupem staje się więc czymś logicznym i potrzebnym, ponieważ redukuje się w ten sposób siły działające na kręgosłup (ciężar ciała, grawitacja, opór zewnętrzny: dźwiganie) skutecznie niweluje ewentualne zagrożenia w postaci mikro-, mezo- i makrourazów. Przypomnę, że dolegliwości bólowe szyjnego i lędźwiowego odcinka pleców są jednymi z najczęstszych obecnie występujących.

Śmiało więc można postawić dwie tezy:

  • Słabe mięśnie to przepis na powstanie lub pogłębianie dolegliwości bólowych kręgosłupa
  • Sprawny i wzmocniony płaszcz mięśniowy to recepta na zdrowy kręgosłup.

Zajęcia „Zdrowy  Kręgosłup” prowadzone przy pomocy  stików (kije) i małych piłeczek pozwolą Wam wzmocnić płaszcz mięśniowy kręgosłupa i  brzucha (mięśni głębokich).
Zapraszamy serdecznie – Przyjdź i spróbuj czwartek godz. 19.30 zajęcia prowadzi Grażynka Masłowska

Zdrowy Kręgosłup to zajęcia dla wszystkich niezależnie od grupy wiekowej. Profilaktyczne, bezpieczne i skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie przykręgosłupowe.
Efektem zajęć jest prawidłowa postawa i wyprostowana sylwetka.
 
Ten rodzaj zajęć przeznaczony jest dla osób, które pracują przeważnie w pozycjach siedzących i nie maja na co dzień możliwości dbania o swój kręgosłup czy prawidłową  pozycję.
 
Odpowiednio ułożony program pomaga zapobiegać wadom i bólom stawów oraz likwiduje napięcia mięśni.
 
Zdrowy Kręgosłup to zajęcia o bardzo łagodnym charakterze, przeznaczone dla osób w każdym wieku, dla osób z nadwagą, dla osób które są mało aktywne fizycznie, dla tych którzy chcą zrobić coś dobrego dla zdrowia i lepszego samopoczucia.


 
Honorujemy bez dopłat karty: Fit profitZdrowie i profilaktyka Warszawa

Zajęcia jogi na wszystkich poziomach, kameralne grupy z indywidualnym podejściem do podopiecznych. Szkoła jogi z pełnym wyposażeniem w sprzęt do zajęć dla początkujących, zaawansowanych,
dla grup terapetycznych; kręgosłup, kolana, barki i grup kobiecych. Zajęcia prowadzą dyplomowani nauczyciele Polskiego Stowarzyszenia Jogi Iyengara- doświadczenie, odpowiedzialność, wiedza
i zaangażowanie. Organizujemy wczasy z jogą oraz warsztaty z nauczycielami z całej Polski. Zajęcia prowadzone są indywidualnie i w grupach. Joga Warszawa - dobra i najbliższa lokalizacja dla mieszkańców; Targówka, Bródna, Tarchomina, Ząbek, Marek, Kobyłki, Zielonki i innych miejsc ościennych.